Zgadza się! Urwało połowę komentarza.
Uczeń wybitny to ktoś o ilorazie inteligencji powyżej 130 w skali wekslerowskiej (średnia 100, odchylenie standardowe 15), natomiast dobry uczeń, to przeciętnie uzdolniony pracuś (II poniżej 115) lub osoba ponad przeciętnie uzdolniona (II pomiędzy 115 i 130).
Z Pańskiej wypowiedzi wynika, że należy Pan, najprawdopodobniej, do tej ostatniej grupy. Ponieważ nie jest Pan również specjalistą w zakresie inteligencji, ze szczególnym uwzględnieniem inteligencji wybitnej, więc nie wie Pan o czym mówi.
Wybitny intelekt różni się od przeciętnego nie tylko szybkością przetwarzania, ale przede wszystkim charakterem procesów poznawczych. Zatem Pana wnioski oparte na Pańskim doświadczeniu są niemerytoryczne w tej dyskusji. Nie ma Pan żadnych podstaw do wypowiadania się na ich temat.
Było to znacznie bardziej rozbudowane ale nie chce mi się pisać drugi raz tego samego.
Panie Grzesiu!
Zgadza się! Urwało połowę komentarza.
Uczeń wybitny to ktoś o ilorazie inteligencji powyżej 130 w skali wekslerowskiej (średnia 100, odchylenie standardowe 15), natomiast dobry uczeń, to przeciętnie uzdolniony pracuś (II poniżej 115) lub osoba ponad przeciętnie uzdolniona (II pomiędzy 115 i 130).
Z Pańskiej wypowiedzi wynika, że należy Pan, najprawdopodobniej, do tej ostatniej grupy. Ponieważ nie jest Pan również specjalistą w zakresie inteligencji, ze szczególnym uwzględnieniem inteligencji wybitnej, więc nie wie Pan o czym mówi.
Wybitny intelekt różni się od przeciętnego nie tylko szybkością przetwarzania, ale przede wszystkim charakterem procesów poznawczych. Zatem Pana wnioski oparte na Pańskim doświadczeniu są niemerytoryczne w tej dyskusji. Nie ma Pan żadnych podstaw do wypowiadania się na ich temat.
Było to znacznie bardziej rozbudowane ale nie chce mi się pisać drugi raz tego samego.
Pozdrawiam
Jerzy Maciejowski -- 11.01.2009 - 21:37