– wolny, ludzki wybór, gdzie człowiek może wybrać między dobrem a złem to zwalczana przez Augustyna i potępiona przez Kościół doktryna pelagiańska.
W tym zdaniu jest błąd.
Ja w tym zdaniu błędu nie widzę.
Ale żeby jasno powiedzieć, o co mi chodzi, powiem inaczej.
Pelagianizm wierzył w zdolność człowieka do dokonania realnego wyboru między dobrem a złem. Pomoc Boga jest niewątpliwe bardzo istotna ale zdolność do wyboru dobra i odrzucenia grzechu nie jest wynikiem niezawodnej i nieopartej łaski.
Mówiąc inaczej, człowiek jest zdolny (Pelagiusz odrzucał przekonanie Augustyna o nieodwracalnym skażeniu człowieka i obciążeniu go wieczystą winą) do realnych wyborów moralnych, jest zdolny samodzielnie do odrzucenia zła.
Panie poldku
– wolny, ludzki wybór, gdzie człowiek może wybrać między dobrem a złem to zwalczana przez Augustyna i potępiona przez Kościół doktryna pelagiańska.
W tym zdaniu jest błąd.
Ja w tym zdaniu błędu nie widzę.
Ale żeby jasno powiedzieć, o co mi chodzi, powiem inaczej.
Pelagianizm wierzył w zdolność człowieka do dokonania realnego wyboru między dobrem a złem. Pomoc Boga jest niewątpliwe bardzo istotna ale zdolność do wyboru dobra i odrzucenia grzechu nie jest wynikiem niezawodnej i nieopartej łaski.
Mówiąc inaczej, człowiek jest zdolny (Pelagiusz odrzucał przekonanie Augustyna o nieodwracalnym skażeniu człowieka i obciążeniu go wieczystą winą) do realnych wyborów moralnych, jest zdolny samodzielnie do odrzucenia zła.
pozdrawiam ak
Artur Kmieciak -- 03.12.2008 - 19:31