Kriskulu

Kriskulu

“Zgadzam się że pewne rzeczy są niepotrzebnie (a raczej fałszywie) podciągnięte po Polaków jako całość. Stąd można odnieść wrażenie że Polacy to naród antysemitów, żadnych żydowskiej krwi. Tylko ja cały czas zwracam uwagę na to że Nowak odrzuca Strach w całości, nie dopuszcza do siebie myśli że Polacy mogli popełniać jakiekolwiek zbrodnie.”

OK, przyjmuje na wiarę, że tak jest, gdyz, jak juz to napisałem, ja Nowaka i jego pisaniny nie znam. Można to co opisałes tłumaczyć w jakiś sposób reakcja obronną (tzw. pójście w zaparte, co często skutkuje).

“Owszem ma cele, ale główny zarzut dotyczył owych 65 miliardów dolarów a ten temat nie jest podnoszony przez obecne władze. Jeśli chodzi im o zwrot mienia (prawowitym spadkobiercom) tu chyba nie m0ożna mieć żadnych „ale”. Albo zwracamy wszystkim albo nikomu.”

To, że obecne władze nie krzyczą glośno o tych 65 miliardach nie oznacza, że nie działaja innymi kanalami.
Natomiast co do zwrotu prawowotym spadkobiercom- jasne, ja jestem zwolennikiem zwrotu, czyli reprywatyzacji mienia zagrabionego przez okres wojny i sovieckiej okupacji (znanej jako PRL). I jeśli chodzi o majatek osób fizycznych pochodzenia żydowskiego, tam, gdzie sa testamenty, świadectwa własności, i prawo by na to zezwalalo- ja twierdzę, że Zydzi nie moga być traktowani inaczej niz Polacy. Reprywatyzacja to reprywatyzacja.
Natomiast sporną jest kwestia majatku gmin żydowskich, bo z tego co mi wiadomo tu o żadnym zwrocie mowy byc nie moze. I to zgodnie z prawem przedwojennym, czyli obowiązującym dla tych majątków.

“No ale gwiazda Dawida to chyba jednak coś innego niż sierp z młotem czy swastyka. Jak dobrze pamiętam był tam jeszcze jakiś cytat o złych Żydach. Sorry Artur, ale ostro przeginasz z obroną tego ołtarzyka.”

Spokojnie, ja nie bronię tego ołtarzyka. Zaznaczyłem, że mgliście sobie tylko przypominam, z czym to sie jadlo. I z tego co pamietam klangor był o zestawienie symboli. Powstaje pytanie, czy było to zestawienie symboli uprawnione czy nie. Tzn. czy środowiska żydowskie, i poszczególni jacyś tam Żydzi nie wspierali swastyki (na pewnym etapie przynajmniej) i sierpa i młota? Czy osoby pochodzenia żydowskiego nie były twórcami albo apologetami tych zbrodniczych ideologii? I zauważ, że to wszystko jest na tle tego krzyku o wielkiej krzywdzie jakiej Zydzi doznali od Niemców i narodowego socjalizmu, oraz od Ruskich i ichniej komuny (także w Polsce w 68). Jak dla mnie to jest to troche tak, że rewolucja zjada własne dzieci. I to o tym było to zestawienie symboli. Istotne dla mnie jest to, że w tym zestawieniu nie ma nieprawdy. Jasne, że jest to klasyczne judzenie. Że jest to wystawianie przed oczy pewnej tezy o zydowskim sukinsyństwie. Ale z tego co pamietam to szło akurat w czasie, w którym Gazownik napierdalał Polskę i Polaków złymi AKowcami, itp. sprawami. I z tego co pamiętam ten język walki/propagandy nie zostal uzyty przez Jankowskiego pierwszy. Więc ja nie pochwalam, ale nie widze nic złego w tym, że ktoś, kto się czuje atakowany przez środowiska które diagnozuje tak jak diagnozuje, to odpowiada tym srodowiskiem jezykiem, którego używa to środowisko.

“Widzisz u nich jest komiks, u nas w empiku leżą gazetki Bubla a w kiosku dostaniesz książkę „Rozpoznaj Żyda”. I to się sprzedaje.”

Nie przesadzaj z tym sprzedawaniem. To jakis margines marginesu wydawniczego.

“Wiesz Nowak podaje fakty, ale wszystko zależy od sposobu w jaki owe fakty są podawane. A Nowak podaje je tak, aby byśmy nie mieli wątpliwości z kim mamy do czynienia, stąd kilkadziesiąt razy podkreśla pochodzenie swoich wrogów.”

Przyjmuje na wiarę, że Nowak tak to robi, tj. podaje fakty ale w takiej oprawie, że “wiecie, rozumiecie”. I pytam- no i? Co jest w tym antysemickiego? Zobacz, we Francji, w Niemczech- tam jest antysemityzm. Tam się podpala synagogi, tamsie bije Zydów na ulicach. U nas pajaca, który Szudricha bodaj woda polal szukała cala policja, słuzby jawne, tajne i kawaleria pancerna. Antysemityzm, tak jak antypolonizm, czy antyczukczyzm żeby w ogóle byc musi przybrac forme czynów PRZECIW, wymierzonych w ludzi ze względu na ich nację. A tu mamy do czynienia z kimś, kto nie lubi Żydów i puszcza oko dając do zrozumienia, że Zydy-chuje. Też coś!

“A tu ja się zgodzę. Gross wg mnie za daleko poszedł w swoich wnioskach. Nie wziął pod uwagę – że tak to brzydko nazwę – pewnego zdziczenia obyczajów. A zapewne sporo zachowań Polaków nie było spowodowanych antysemityzmem, tylko barbarzyństwem wojny która zostawiła ślad w psychikach. Więc można przyjąć że część napadów rabunkowych nie miało podłoża rasowego.”

On nie tylko w tych sprawach poszedł po bandzie. Ale słusznie wskazujesz na zdziczenie obyczajów. Wiesz, dla mnie jest dosyć smieszna taka maniera, jaka przyjął Gross, czyli ocenianie tamtych ludzi i tamtych wydarzeń bez ówczesnej perspektywy. Przeciez ci ludzie przeszli przez piekło. Tu w Polsce praktycznie nie bylo rodziny, w której by ktos nie zginął. Ludzi oszalałych z bolu, wściekłych na świat i Boga i ludzi, bandyterki, zaszczutych leśnych etc.- tu było mrowie. I bez patrzenia na to wybieranie sobie incydentów, w których ofiarami byli Zydzi i budowanie na tym jakiejś antysemickiej bajdy- nieładnie. Ja osobiście stawiam na to, że Gross to jest taka szuja, która sobie wymysliła, że to jest dobry sposób na natrzepanie kapuchy, bo temat nośny, na dobra sprawę zmitologizowany do imentu i da sie przez karty książki przepchnąć dowolna bzdurę, byle była wystarczająco fajerwerkowa.

“OK. Kościół ma oczywiście prawo do zabierania głosu w sprawach politycznych które pośrednio go dotyczą. Tylko sorry, głosem kościoła ma być taki Nowak? Nie wierzę żeby w kościele nie znalazła by się osoba mogąca zabrać głos w sprawach o których pisze Gross.”

Nowak nie jest glosem Kościoła, jest głosem jakichs wiernych tego Kościoła. I z tego co juz dążyłem pogrzebac po necie, to Kościół faktycznie nie jest organizatorem tego tournee, jako instytucja. Tzn. nikt nie startował do episkopatu z jakąś odgórną propozycja organizacji takich spotkań, tylko dzieje się to jako inicjatywa oddolna. Tj. jacyś parafianie się skrzykują, ida do proboszcza i zalatwiają sobie u niego miejsce na prelekcję.

“Co do Petza – kościół jeśli jakiś duchowny ma kłopoty, dyskretnie usuwa go w cień. Petza zdjęto ze stanowiska metropolity. W Poznaniu od dawna szeptano że Petz jest nie do końca w porządku. I patrz Kościół go najpierw chowa, potem pozwala na udział w uroczystościach. Coś tu jest nie w porządku.”

Sluchaj, bardzo byc może, że cos jest tu nie wporzadku. Ale równie bardzo byc moze, że jest wszystko w porzadku a facetowi dorobiono gębę. Ja tego nie wiem. Ty tego nie wiesz. Nawet nie wiem, skąd by się można było dowiedziec. Bo jeśli jest tak, że Petza się trzyma mimo wszystko na świeczniku a facet ma cos fest za uszami, to byloby niefajnie. Ale jakby się okazało, że facet jest czysty jak łza i padł ofiara jakiejś prowokacji, czy czegoś podobnego, to usuwanie go na zicher byloby równie niefajne, prawda?

“A ja sądzę że Nowak umieszcza informacje o korzeniach swoich wrogów celowo, o właśnie po to żeby pokazać że Polsce najbardziej wrodzy są Żydzi. Jeśli napiszę paszkwil na Ciebie, i za każdym razem podkreślę Twoje dajmy na to węgierskie korzenie, to czytelnik odniesie wrażenie że oto Artur Nicpoń zapewne jako Węgier-antypolak zohydza moją ojczyznę.”

Masz rację. Takie można odnieść wrażenie. Jeśli by np. moja węgierskośc była notorycznie podkreślana. Powstaje pytanie takie- czy jeśli byłbym z pochodzenia np. Węgrem i dopuszczałbym sie zdaniem twoim co i rusz jakichs antypolskich wystąpień, moje działania byłyby w twojej ocenie szkodliwe dla Polski i Polaków, a wszyscy moi kumple, także z pochodzenia Węgrzy działaliby w twojej ocenie dokładnie tak samo jak ja- czyli szkodliwie, szkalująco, podkopująco fundamenty etx. to czy ty miałbys prawo uwazać, że ja to robie dlatego, że jestem Węgrem i nie czuje sie zwiazany z Polska i jej interesem i przedkladam interes inny nad interes Ojczyzny? Czy takie twoje rozumowanie byloby uprawnione? Zauważ, że ja nie mówię, że ty bys rozciagał te moje działania na wszystkich Węgrów, tylko przy działaniach moich i mojej grupy wskazywałbyś na moja węgierskość, jako prawdopodobna przyczynę mojego desinteressment losami Ojczyzny?

“Tu uważam że rząd postąpił głupio, to było rzeczywiście bezsensowne działanie. A faszyści w Niemczech już od dawna łby łyse podnoszą, więc jakieś zagrożenia były do przewidzenia (programu niestety nie widziałem). Tu opieramy się natomiast na jakimś Singerze i jego bełkocie. Być ostrożnym i obserwować – jak najbardziej, ale nie robić wrzasku jak Nowak.”

Zgoda, ale pamietaj, że nie wolno lekceważyc sobie bełkotu ustosunkowanych szaleńców. Adolfek Hitler byl zupełnie nieustosunkowanym i na pozór niegorżnym pomyleńcem, ktory swoje pierwsze wystapienia wyglaszał do piwoszy w barach. A nabroił, że ho ho!
Nigdy nie wiadomo, co przyniesie przyszłość a dmuchanie na zimne to objaw roztropności.


Kościół chętnie gości Nowaka By: kriskul (118 komentarzy) 3 marzec, 2008 - 10:18
  • Poldku, niedokładnie czytasz, By: tecumseh (03.03.2008 - 17:34)
  • Dobre pytanie By: igla (03.03.2008 - 17:32)
  • Griszequ By: nicek (03.03.2008 - 17:27)
  • Kriskulu By: nicek (03.03.2008 - 17:23)
  • Grześ&SLiders By: poldek34 (03.03.2008 - 17:12)
  • Magio By: hgrisza (03.03.2008 - 17:10)
  • Pani Magio By: igla (03.03.2008 - 17:07)
  • Panie Igło By: goofina (03.03.2008 - 17:01)
  • Panie Griszeku By: igla (03.03.2008 - 16:54)
  • Poldku, bronisz złej sprawy chyba, By: tecumseh (03.03.2008 - 16:47)
  • Panie Igło By: hgrisza (03.03.2008 - 16:46)
  • Panie Griszeku By: igla (03.03.2008 - 16:31)
  • Panie Igło By: hgrisza (03.03.2008 - 16:25)
  • > poldek34 By: sliders (03.03.2008 - 16:19)
  • Pani Magio By: igla (03.03.2008 - 16:10)
  • Panowie By: goofina (03.03.2008 - 16:06)
  • Tyle, że tu nie tylko o By: igla (03.03.2008 - 15:47)
  • @ Magia By: kriskul (03.03.2008 - 15:41)
  • Kriskul By: goofina (03.03.2008 - 15:29)
  • @ Igła By: kriskul (03.03.2008 - 15:27)
  • @ poldek34 By: kriskul (03.03.2008 - 15:23)
  • Panie Igło By: hgrisza (03.03.2008 - 15:18)
  • Griszeq & Kriskul By: igla (03.03.2008 - 15:13)
  • autor By: poldek34 (03.03.2008 - 15:11)
  • Kriskul By: hgrisza (03.03.2008 - 15:03)
  • @ Griszeq By: kriskul (03.03.2008 - 14:56)
  • Kriskul By: hgrisza (03.03.2008 - 14:38)
  • Czyżby w Kościołach nie można mówić o Zydach? By: poldek34 (03.03.2008 - 14:36)
  • @ Griszeq By: kriskul (03.03.2008 - 14:11)
  • Kiedyś moczarowcy By: igla (03.03.2008 - 13:54)
  • @ poldek34 By: kriskul (03.03.2008 - 12:47)
  • Kriskul By: hgrisza (03.03.2008 - 12:46)
  • @ By: kriskul (03.03.2008 - 12:41)
  • coś zdaje mi się że autor się zagalopował By: poldek34 (03.03.2008 - 12:40)
  • ja też... By: chamopole (03.03.2008 - 12:27)